Sunday, September 19, 2010

Increasing Your Wi-Fi Signal

Hari nie,aku ade try sumthing new...hahaha...ternyata menjadi
even mula-mula aku rase cam xbetul je bnda nie...tp bile dh cube.ternyata jadik...hahahaha

aku nk bitaw korang cmne nk tarik signal wifi berdekatan umah korang or ofis korang..or mybe kat hutan..
caranya:korang juz perlukan benda nie je....

-aluminium foil
-tapis aluminium mak korang kat dapur tu
-wifi adapter(54mbps pun ckup)
-usb extension cable(agak2 dalam 6 kaki la)
-selotape
Hasilnya














Jarak rumah aku ngn jiran aku...




















firstly, korang kena la lubangkan bhgian tengah tapis tu, mesti muat-muat ntuk msukkan wifi adapter korang tue..

n then,balutkan aluminium foil kat seluruh tapis mak korang tue...selotape bagi xkoyak...
SIAP...

msukkan adapter dalam tapis...

tarik adapter tu panjang ke luar umah pki usb extension tue....xpun tingkap umah pun jadila...

dan halakan wifi adapter tue ke umah sebelah.....

on pc korang.check your wifi signal....ia akan naikkan wifi signal korang paling koman pun 15%...ikut luck ar,aku kdang2 dapt smpi 20%..

contoh pics yg dah aku snap menunjukkan perbezaan signal sebelum dan selepas...

Sebelum pakai tapis


Selepas pakai tapis

No comments:

Post a Comment