Friday, March 18, 2011

emosi

duduk leka di balkoni depan, sambil menghirup oksigen dari klorofil selepas hujan,
bersama secangkir kopi putih suam.
aku lihat lampu neon malam  berlawanan mahu menyilau mata.
aku gantungkan tiap bohong-bohong kau semalam
yang aku rasakan ia hampir membunuh aku

serius
aku tak mahu berbicara tentang cinta dan sebab itu angan orang dulu-dulu
yang mahu memiliki mercedes benz dua pintu, berwarna kerom, dan ada pemain MP3 bina dalam

aku lihat kau bersuka ria dalam hilai tawa tanpa rasa salah
ya, kau memang pandai berlakon.
dan aku hanya mampu melayan emosi yang tak habis-habis mahu aku paksa senyum
tunggu saja sampai besok subuh ataupun bila azan subuh berkumandang,
aku akan bebas dari semua ini.

aku harap..

masih menanggung emosi lepas

No comments:

Post a Comment